Chirurgia stomatologiczna – usługi dentystyczne MDdental w Łodzi

Wykonywane przez gabinet stomatologiczny MDdental w Łodzi zabiegi chirurgii stomatologicznej polegają najczęściej na usunięciu ogniska chorobowego powstałego w wyniku zaawansowanej próchnicy oraz w celu przygotowania pacjenta do leczenia protetycznego lub periodontologicznego.

W ramach naszych usług dentystycznych oferujemy ekstrakcję, czyli usunięcie zęba. Zabieg wykonujemy z zastosowaniem znieczulenia miejscowego – w trakcie działania leku pacjent nie odczuwa bólu, a jedynie ucisk w operowanym miejscu.

Jak wygląda proces ekstrakcji? Stomatolog po tym, jak poda znieczulenie, z zastosowaniem odpowiednich narzędzi zrywa więzadło okrężne, które okala ząb. Następnym krokiem jest zwichnięcie zęba za pomocą kleszczy i wyciągnięcie go z jamy ustnej. Jednak to nie koniec – powstałą ranę (tzw. zębodół) należy dodatkowo dokładnie oczyścić z fragmentów kości lub rozkruszonego zęba, które ewentualnie w nim pozostały. Wyłyżeczkowaną ranę należy przykryć gazikiem, którą pacjent powinien zaciskać w jamie ustnej przez ok. 20 minut, tamując krwawienie.

Ekstrakcja zębów ósmych

W naszym gabinecie podejmujemy się także zabiegu ekstrakcji zęba ósmego, częściowo lub całkowicie zatrzymanego. Do przyczyn usunięcia zęba mądrości może należeć próchnica, zapalenie dziąsła oraz przygotowanie do leczenia ortodontycznego lub protetycznego. Zanim dojdzie do zabiegu, należy wykonać zdjęcie RTG zębów. Na podstawie pantomogramu stomatolog jest w stanie ocenić czy ,,ósemki’’ wymagają standardowej ekstrakcji czy usunięcia metodą mikroskopową.