Periodontologia

Periodontologia to jedna z dziedzin stomatologii. Jej zadaniem jest diagnozowanie oraz leczenie chorób dziąseł i przyzębia. Schorzenia te są bardzo powszechne i uskarża się na nie coraz większa liczba pacjentów w różnych grupach wiekowych oraz demograficznych. Częstość ich występowania sprawia, że zostały zakwalifikowane do chorób społecznych. Nasz gabinet oferuje wysokiej jakości usługi stomatologiczne, w tym właśnie zabiegi związane z periodontologią. Dysponujemy nowoczesnym sprzętem, a zatrudnieni u nas dentyści posiadają bogate doświadczenie w tej dziedzinie.

Przyczyny chorób przyzębia

Choroby wymagające leczenia periodontologicznego występują prawie tak często jak próchnica. Obserwuje się je zarówno u dzieci i młodzieży, jak i dorosłych. Można wyróżnić kilka ich głównych przyczyn

• niewłaściwa higiena jamy ustnej – pacjenci często nie zdają sobie sprawy, że nie dbają o higienę swojej jamy ustnej we właściwy sposób. Warto więc poradzić się w tej sprawie swojego stomatologa,
  • niewłaściwa dieta – w tym przypadku choroby wywołuje dieta zbyt bogata w produkty zawierające cukier, a zbyt uboga w warzywa i owoce,
  • używki – nadużywanie alkoholu oraz palenie papierosów również mogą wywoływać choroby dziąseł i przyzębia,
  • wady zgryzu – problemy z przyzębiem oraz bolesność dziąseł może być wywołana również nieprawidłowym ułożeniem zgryzu,
  • zmiany hormonalne – na stan zdrowia przyzębia duży wpływ mają również zmiany hormonalne występujące podczas ciąży bądź menopauzy.

Najczęściej występujące choroby

Obszarem zainteresowania periodontologii są choroby przyzębia, w skład którego wchodzą dziąsło, ozębna, okostna cement korzeniowy oraz kość wyrostka zębodołowego. Najczęściej występujące schorzenia przyzębia związane są z obecnością płytki nazębnej. Jest to nalot bakteryjny, który gromadzi się na zębach oraz dziąsłach, a nawet na uzupełnieniach protetycznych. Wtedy mamy do czynienia z następującymi chorobami zapalenie dziąseł, zapalenie przyzębia, rozchwianie zębów, kamień nazębny, krwawienie z dziąseł, odsłonięcie szyjki zębowej, a także parodontoza

Zabiegi periodontologiczne

W naszym gabinecie stomatologicznym oferujemy specjalistyczną diagnostykę oraz leczenie periodontologiczne. Dzięki nowoczesnemu sprzętowi oraz doświadczeniu naszych stomatologów gwarantujemy Państwu najwyższą jakość oraz bezpieczeństwo zabiegów. W ramach periodontologii wykonujemy

• usuwanie złogów nazębnych skalling + piaskowanie – to zabiegi profesjonalnego czyszczenia zębów, których głównym zadaniem jest usunięcie kamienia nazębnego. Kamień osadza się zazwyczaj w ciężko dostępnych miejscach, dlatego też nie da się go usunąć szczoteczką,
  • kiretaż kieszonek dziąsłowych (zamknięty oraz otwarty) – jest to zabieg wykonywany u pacjentów cierpiących na zapalenie dziąseł. Przeprowadza się go wtedy, gdy usuwanie płytki nazębnej nie przynosi zadowalających efektów,
  • pokrywanie recesji dziąseł przy obnażonych szyjkach zębowych – recesja dziąseł to odsłanianie szyjek i korzeni zębowych. Dotyczy wielu pacjentów i wymaga specjalistycznego. Często są w tym przypadku konieczne zabiegi z zakresu chirurgii stomatologicznej,
  • szynowanie zębów – jest to końcowy etap leczenia periodontologicznego. Polega na unieruchomieniu rozchwianych zębów poprzez założenie specjalnych szyn. Zabieg ten najczęściej przeprowadzany jest przy parodontozie lub urazach, których efektem jest rozchwianie zębów.

Oferujemy również leczenie chorób dziąseł oraz przyzębia farmakologicznie. Zapraszamy do skorzystania z naszych usług dentystycznych!