Usługi dentystyczne – poradnik pacjenta

Świadcząc usługi stomatologiczne, chętnie dzielimy swoją wiedzą i doświadczeniem z pacjentami. Oferujemy możliwość umówienia się na konsultacje stomatologiczne, podczas których doradzimy Państwu, jak dbać o higienę jamy ustnej. Zachęcamy do zapisywania dzieci na wizyty u stomatologa dziecięcego, które udzieli porad, jak zachować zdrowe zęby na jak najdłużej. Chętnie podpowiemy też, jakie zabiegi stomatologii estetycznej przyczyniłyby się do poprawy estetyki uśmiechu oraz jakie zabiegi chirurgii i protetyki stomatologiczne są zalecane w przypadku pojedynczych bądź mnogich braków w uzębieniu.

Poniżej zamieszczamy poradnik, w których udzielamy odpowiedzi na pytania, które najczęściej zadają nasi Pacjenci.

ABC Pacjenta

Co to jest płytka nazębna?

Płytka nazębna inaczej zwana płytką bakteryjną to miękki nalot ściśle przylegający do powierzchni zęba. Składa się z bakterii i ich produktów. Zaczyna się tworzyć już w kilka minut po umyciu zębów. Płytkę nazębną daje się w prosty sposób usunąć mechanicznie przy użyciu szczoteczki do zębów, nici dentystycznej oraz profesjonalnego oczyszczania zębów w gabinecie stomatologicznym. Nieusunięta płytka bakteryjna jest jednym z czynników powstawania próchnicy, zapalenia dziąseł. Bakterie zawarte w płytce nazębnej plus cukry, które spożywamy wytwarzają kwas powodując spadek pH, a w konsekwencji prowadzą do demineralizacji szkliwa – próchnica twardych tkanek zęba.

Co to jest próchnica?

Próchnica jest to choroba twardych tkanek zęba. Charakterystyczny proces dla próchnicy to demineralizacja szkliwa, zębiny, cementu korzeniowego. Nieleczony proces demineralizacji prowadzi do stanów zapalnych miazgi i tkanek okołowierzchołkowych.

Czynnikami wywołującymi próchnicę są:

– bakterie płytki nazębnej
– czas
– spożywane węglowodany
– podatność zęba

Jak często Powinnam/Powinienem szczotkować zęby?

Szczotkowanie zębów powinno odbywać się po każdym posiłku właściwą metodą przy użyciu odpowiedniej szczoteczki, pasty dla każdego pacjenta.

Czy można zapobiegać próchnicy zębów?

Próchnicy zębów można zapobiegać poprzez:

– utrzymanie właściwej higieny jamy ustnej
– spożywanie odpowiednio zbalansowanej diety
– przestrzeganie wizyt kontrolnych u stomatologa
– stosowanie profesjonalnej fluoryzacji w gabinecie

Jakie są przyczyny oraz objawy zapalenia dziąseł?

Objawy zapalenia dziąseł:

– zaczerwienienie
– obrzęk
– krwawienie
– ból
– nieświeży oddech
– świąd
– uczucie niesmaku

Nagromadzona płytka nazębna w skutek nieprawidłowej higieny jamy ustnej oraz bakterii i ich przemiany materii powodują zapalenie dziąseł.

Jakie są zalety implantów?

Zalety implantów:

– większa pewność siebie i poprawa jakości życia – implanty stomatologiczne odnawiają uśmiech i wzmacniają pewność siebie
– przeciwdziałanie zanikowi kości – implanty stomatologiczne zapobiegają bezpowrotnej utracie (zanikowi) kości, jaka ma miejsce po usunięciu zębów
– ochrona zdrowych zębów -brak potrzeby szlifowania sąsiednich, naturalnych zębów implanty stomatologiczne jako jedyne eliminują konieczność nieodwracalnego szlifowania sąsiednich zębów, w przypadku stosowania mostów szlifuje się zęby zdrowe i bez żadnych wypełnień
– przywrócenie funkcji naturalnego uzębienia – implanty stomatologiczne przywracają funkcję żucia, swobodę mówienia i uśmiechania się
– zachowanie estetyki twarzy – implanty stomatologiczne gwarantują pełną estetykę uśmiechu i wspaniały wygląd przez długie lata
– doskonała odbudowa w przypadku bezzębia – dzięki protezom i mostom umieszczonym na implantach znika problem ruszającej się protezy zębowej, a pojawia się poczucie pewności i bezpieczeństwa, jakiego nie daje żadna inna ruchoma proteza
– brak luźnych części, które wymagają dodatkowej uwagi – implanty stomatologiczne są stabilne i wygodne, po ich założeniu nie ma potrzeby wykonywania poprawek, zazwyczaj służą Pacjentowi przez całe życie.

Umów się na bezpłatne badanie jamy ustnej.

Zadzwoń