Implantologia

Dziś piękny, pełny i biały uśmiech nie jest czymś wyjątkowym, na co pozwolić mogą sobie nieliczni. Jego posiadanie stało się czymś wręcz nieodzownym, a osoby, które mają braki w uzębieniu, postrzegane są jako mało atrakcyjne. Wynika to jednak nie tylko z subiektywnych odczuć odbiorców. Utrata zębów może bowiem w dłuższej perspektywie negatywnie wpłynąć na kształt i co za tym idzie wygląd twarzy. Dlatego najlepiej możliwie jak najszybciej uzupełnić luki w uzębieniu. Mogą to Państwo zrobić w naszym gabinecie specjalizującym się w protetyce i implantologii.

Implanty zębowe czy protezy

Obecnie dostępnych jest kilka różnych metod uzupełniania braków w uzębieniu. Dzięki temu coraz więcej osób może zapewnić sobie pełny i zdrowy uśmiech. Większość osób decyduje się na ten krok ze względów estetycznych. Jednak dzięki temu mogą uniknąć również wielu zagrożeń, takich jak przesuwanie i wykrzywianie zębów, powstawanie wad zgryzu, zwiększone ryzyko zmian próchniczych. Ich usuwanie będzie nie tylko bardziej czasochłonne, ale może okazać się również bardziej kosztowne niż wyeliminowanie braków w uzębieniu. Zależnie od swoich potrzeb i przewidzianego na ten cel budżetu pacjenci mogą wybrać implanty zębowe lub protezy.

Wciąż najpopularniejszym rozwiązaniem pozostają protezy stomatologiczne. Powszechność ich użytkowania wynika ze stosunkowo niskiej ceny. Ponadto część modeli pozwala uzupełniać brak zarówno jednego, jak i kilku zębów. Coraz większym zainteresowaniem zaczynają cieszyć się jednak implanty, czyli tytanowe wkręty zastępujące korzeń zęba, na których montuje się koronę porcelanową. Choć są one droższym rozwiązaniem niż protezy, to wiele osób wybiera je ze względu na ich niewątpliwe atuty takie jak doskonałe imitowanie wyglądu prawdziwych zębów, wysoki komfort użytkowania czy wieloletnia trwałość. Z tych względów są one również znacznie chętniej rekomendowane przez dentystów.

Wszczepianie implantów

Wszczepienie implantu jest poprzedzone chirurgicznym odsłonięciem kości, w którą będzie wwiercany oraz ustaleniem jego pozycji. Drugim etapem jest wywiercenie otworu w kości szczęki, przepłukanie go, wprowadzenie implantu oraz śruby zamykającej. Po zakończeniu zabiegu następuje okres ostointegracji, czyli zrastania się implantu z kością, który trwa kilka tygodni. Finałem leczenia implantologicznego jest dobranie koron porcelanowych o odpowiedniej wielkości oraz barwie i osadzenie ich na implancie.

Efektem zbiegu są zęby, które zachowują się identycznie jak naturalne, a do tego są dużo bardziej estetyczne. Implanty są dobrze umocowane i idealnie dopasowane do łuku zębowego, co zwiększa komfort tak oczywistych czynności jak mówienie, czy żucie pokarmu. Ponadto ich zastosowanie niweluje ryzyko zaniku kości oraz zniekształcenia rysów twarzy.

Wszczepienie implantów to zabieg, który pozwoli Ci cieszyć wygodą użytkowania i estetycznym wyglądem uzębienia do końca życia. Zachęcamy do zapisania się na pierwszą konsultację w gabinecie stomatologicznym MDdental w Łodzi i sprawienia sobie prezentu w postaci nowego uśmiechu!