Stomatologia zachowawcza – usługi dentystyczne MDdental w Łodzi

Stomatologia zachowawcza to dział stomatologii poświęcony przede wszystkim leczeniu najpowszechniejszej choroby uzębienia, czyli próchnicy. W klinice stomatologicznej MDdentalŁodzi zajmujemy się  zapobieganiem oraz leczeniem zarówno niewielkich zmian próchniczych, jak i zaawansowanej próchnicy docierającej do miazgi zęba.

Próchnica, jak każda choroba, w początkowym jej stadium może być kompletnie niezauważalna. W przypadku, gdy brązowe plamy pokrywają jedynie szkliwo zęba, brak jest jakichkolwiek dolegliwości bólowych, a pacjent dowiaduje się o problemie dopiero w trakcie okresowej kontroli. W tym przypadku proponujemy fluoryzację połączoną z podwyższoną higieną jamy ustnej.

Na następnym etapie próchnica  oprócz szkliwa obejmuje także zębinę. Może to objawiać się przemijającym bólem po spożyciu szczególnie słodkich, zimnych lub gorących pokarmów. W tej sytuacji wykonujemy zabieg borowania, czyli usunięcia zmian chorobowych, a następnie natychmiastową odbudowę zęba poprzez zastosowanie wypełnień samoutwardzalnych –  tzw. plomb.

Ostatni etap zaawansowania próchnicy objawia się zarówno dużym bólem, jak i widocznym zniszczeniem zębów – oznacza to, że choroba dotarła już do miazgi zębowej. W tej sytuacji istnieje konieczność zastosowania leczenia kanałowego, które polega na usunięciu objętej próchnicą miazgi z wnętrza zęba pod znieczuleniem. W przypadku, gdy nie da go odratować – pozostaje ekstrakcja, czyli usunięcie zęba, również z zastosowaniem znieczulenia.

Wizyta u stomatologa bez stresu

Niezależnie od tego, czy Twoja próchnica objawia się jedynie kilkoma nieestetycznymi plamkami, czy wszechogarniającym bólem – konieczne jest oddanie się w ręce specjalistów. Skorzystaj z usług dentystycznych MDdental w Łodzi i wylecz swoje zęby bez stresu i bólu – zapewniamy, że nie ma się czego bać!